Покупка на Имот

Кадастра > Услуги > Недвижими имоти > Покупка на Имот

Покупка на Имот – Професионално Съдействие

Покупката на Имот е важно решение и сериозна финансова инвестиция, която изисква внимателно обмисляне и подготовка. Емоционалните залитания при покупката на жилище следва да бъдат сведени до минимум.

Процесът включва множество етапи – от първоначалното търсене на подходящ за закупуване имот през финансиране на покупката, до финализиране на сделката.

Пътят, водещ до успешното придобиване на имот, е осеян с множество непредвидими проблеми,  като всеки от тях може да бъде предизвикателство за купувача.

Нашите консултанти са тук, за да Ви предложат цялостно съдействие, експертна помощ и пълна гаранция за предотвратяване на всякакви „уловки“ при закупуването на имот.

Стратегия за Закупуване на Имот

1. Подготовка за Покупка на Имот

Първата стъпка е да определите адекватно бюджета си, като включите не само цената на имота, но и допълнителните разходи като нотариални такси, местен данък за придобиване на имот, такса вписване, банкови такси (при закупуване с кредит) и евентуално разходи за ремонт и обзавеждане.

На второ място следва ясно да определите целта на Покупката на Имот и категорично да си отговорите на следния въпрос: Защо искате да си закупите апартамент (например)? – за живеене, за „децата“, с инвестиционна цел – за препродажби или за отдаване под наем и т.н.

Според целта и конкретните финансови възможности на купувача се формулират и следващите изисквания към имота: местоположение, тип имот, квадратура и други предпочитания.

Експертите на Кадастра ще Ви помогнат да анализирате правилно финансовите си възможности и да формулирате изискванията си.

Ще направим индивидуален анализ на пазара, за да Ви представим актуалните тенденции и реалистичните очаквания спрямо бюджета и предлагането на пазара. Това включва и информация за предпочитаните райони, инфраструктурата и перспективите за развитие.

  1. Търсене и огледи на имоти

Нашите експерти ще изготвят за Вас списък с потенциални имоти, които отговарят на предварително зададените параметри за закупуване на жилище.

Консултантът ще състави списък с предложения, които реално отговарят на Вашите критерии и ще организира огледи вместо Вас. Ние ще Ви спестим време и разочарование от безпредметни огледи поради некоректни и нереални оферти.

  1. Оценка на състоянието на имотите

По време на огледите ще получите професионално мнение относно състоянието на имота, евентуални скрити дефекти и възможности за подобрения.

Документи и Договори при Покупка на Имот

📌 Договор за „стоп капаро

Преди да се пристъпи към реални плащания за закупуването на вече избрания имот следва да направят редица проверки, че имотът няма тежести, ипотеки или други правни проблеми. Следва обстойно да се проучи и продавача, съответно инвеститора, ако се закупува имот в строеж.

Още преди подписване на т.н. „договор за стоп капаро“ ние ще се погрижим за проверка на имота чрез официални справки в Агенцията по вписванията. Нашите консултанти няма да Ви позволят да разпишете договор, който не защитава напълно правата на купувача.

Емоционалното прибързано подписване на „договори за стоп капаро“ много често води до невъзможност купувачът да си възстанови стоп капарото (1 000 до 2 000 Евра) при по – късно установени проблеми с имота, със собствеността или с размера на оценката при закупуване на имот с ипотечен банков кредит.

📌 Проверка на документите

Изключително неприятна практика на пазара на недвижимите имоти е предоставянето на копия от документите, необходими и задължителни при продажбата на имот, след подписването на договор за стоп капаро.

Ние можем да преодолеем този проблем и да получите пълно съдействие за проверка на всички документи, включително нотариален акт, кадастрална скица и/или схема на имота, комбинирана скица за пълна или частична идентичност, удостоверение за данъчна оценка и др.

Препоръчително е, преди подписване на предварителния договор, да се обследва историята на имота, ведно с всички актове по собствеността, поне 10 години назад.

Ние ще извършим вместо Вас прецизна юридическа проверка на собствеността 10 години назад, за да предотвратим бъдещи главоболия с имота и евентуална невъзможност да се стигне до сделка.

Предварителен договор за Закупуване на Имот

📌 Преговори с Продавача

Ние ще водим преговори от Ваше име с продавача, за да постигнете най-добрите условия за покупката, включително цена, срокове и други параметри.

📌 Изготвяне на Предварителен договор

Предварителният договор за покупко-продажба служи като предварително споразумение между продавача и купувача, и гарантира, че и двете страни ще изпълнят своите задължения. Този договор установява основните условия на сделката и е първата стъпка към сключването на окончателен договор под формата на нотариален акт.

Изготвянето на предварителния договор за покупко – продажба на имот без съдействие от юрист може да доведе до:

  • Пропускане на ключови клаузи, които да осигурят защита на купувача;
  • Неясни формулировки, които могат да предизвикат спорове в бъдеще;
  • Липса на правна основа за търсене на обезщетение при неизпълнение.

Нашите юристи ще се погрижат договорът:

  • Да бъде изчерпателен и съобразен със законовите изисквания;
  • Да отразява конкретните договорки между страните;
  • Да предпазва от евентуални правни проблеми или финансови загуби.

При заплащане на продажната цена на имота с ипотечен кредит, подписването на предварителен договор е задължително. При възможност за заплащане на продажната цена изцяло с лични средства подписването на предварителен договор между страните е силно препоръчително. Голяма част от задълженията както на продавача, така и на купувача е невъзможно да бъдат възпроизведени в нотариалния акт.

Нотариален акт за Покупка на Имот

Собствеността върху имота от продавача към купувача се прехвърля с нотариален акт. Сделката се изповядва от нотариус и с това се финализира процеса на закупуване на имот.

В периода от сключването на предварителния договор до нотариалното изповядване на покупката се набавят липсващите или некоректно издадени документи, необходими за нотариалното прехвърляне на имота и/или за отпускането на ипотечен кредит.

Едно от най-важните изисквания при придобиването на недвижим имот е Удостоверението за тежести.

Удостоверението за тежести е официален документ, издаван от Имотния регистър към Агенцията по вписванията. Той съдържа информация за всички вписвания, отбелязвания и заличавания, свързани с имота, за избран период (обикновено 10 години назад във времето). Това е задължителен документ за нотариалното изповядване на сделката.

Практиката на пазара на недвижимите имоти е наложила въпросното удостоверение да се предоставя преди подписване на нотариалния акт за покупка на имот. С оглед проблемите, които е възможно да възникнат от информацията в нотариалните актове в период от 10 години, съветваме това Удостоверение да бъде предоставено от продавача или купувачът да се снабди с такова още преди подписване на предварителния договор.

Ние ще прегледаме вместо Вас текущата документация и ще установим дали липсва някой от необходимите документи за издаване на Удостоверението. Ако липсват документи ще Ви снабдим с копия от тях. Ще получим удостоверението и след издаването му ще проверим за коректността на информацията и ще се уверим, че документът е годен за представяне пред нотариус и/или банка.

Вашият личен Консултант ще организира процеса на нотариално прехвърляне на собствеността, като подготви всички необходими документи и координира срещата с нотариус.

Ще получите съдействие и при уреждането на финансовата част от сделката – от проверка на банковите преводи до издаването на необходимите документи за плащанията.

Допълнителни услуги

Ако планирате да закупите имот с ипотечен кредит, ние ще Ви съдействаме за намиране на най-добрите кредитни условия и ще Ви подкрепим при подготовката на документите за банката.

Защо да изберете нашето съдействие при Покупка на Имот

Правна Сигурност

Гарантирана защита на интересите на купувача: Юридическата проверка и правна подкрепа осигуряват сигурността на сделката и предотвратяване на загуба на Вашите средства поради необмисленото подписване на несъгласувани договори и неконкретизирани параметри на сделката

Експертно мнение

Получавате обективна оценка на състоянието на имота, на офертата откъм цена, квадратура и др. показатели и ценни съвети (вследствие на нашия опит), на всяка стъпка от процеса на покупката на жилище;

Пестене на Време

Спестяване на време и усилия: Консултантът поема цялата организация, проверка и снабдяване с необходимите документи и комуникация, така че Вие да се фокусирате върху избора на подходящия имот.

Оптимизиране на Разходите

Предотвратяват се скъпоструващи грешки, като капариране на имот с тежести, чийто параметри са незадоволителни за нуждите на пазарната оценка при ипотечен кредит или на имот с проблеми в собствеността и др.

Свържете се с нас още днес, за да получите максимална стойност за инвестицията си и да извървим заедно пътя към Вашия нов дом!

Имате ли Въпроси?

Не се колебайте, попитайте ни за конкретна Цена?